Bilklassiker.dk

Hej alle
Her er min drøm af en klassiker.

Det kunne være interessant, hvis I andre også lige skrev, hvilke biler I drømmer om.

Mvh.
Thomas

Tags: drømmebil, porsche

Views: 308

tilføj svar

Svar til dette indlæg

God idé thomas.
Hermed mit bud på en drømmebil: Aston Martin DB5

Hej,

Min drømmebil så jeg for første gang i virkeligheden i maj måned på Nürburgring - en super lækker BMW M1.

Simon Spies er i øvrigt den eneste dansker, der købte en af de kun 453 producerede gadeversioner.

Mvh Lasse

Hmm.... Melkus RS1000!! Det må vel sagtens være en af mine drømmebiler..... desværre er der kun bygget 101 stk. hvilket giver udslag i prisen......
Hej med jer...

Her er min drømmebil. Efter min mening noget af det smukkeste nogensinde designet.

Mvh.

Neller
Vedhæftninger:
Hej Neller

Ja, det er sgu et lækkert køretøj. Meget interessant linjer.

Neller sagde:
Hej med jer...

Her er min drømmebil. Efter min mening noget af det smukkeste nogensinde designet.

Mvh.

Neller
Hej

Jamen, jeg har min drømmebil stående i garagen!!!
Den har jeg drømt om siden min konfirmation i 1981.......

Der er kun én anden, som nok forbliver i drømmen....

Fiat Dino Spider.....
Vedhæftninger:
Hej Lasse.

Simon Spies er i øvrigt den eneste dansker, der købte en af de kun 453 producerede gadeversioner

Ikke den eneste, Jens Winther (senior), tidligere racerkører og BMW forhandler i Roskilde har så vidt jeg ved, 2 stk M1, den ene er en sort gadeversion og den anden er en M1 racerversion.

Lasse Jensen sagde:

Hej,

Min drømmebil så jeg for første gang i virkeligheden i maj måned på Nürburgring - en super lækker BMW M1.

Simon Spies er i øvrigt den eneste dansker, der købte en af de kun 453 producerede gadeversioner.

Mvh Lasse
Jo, men er det ikke nogle, han har anskaffet sig siden hen ?

Panteren sagde:
Hej Lasse.

Simon Spies er i øvrigt den eneste dansker, der købte en af de kun 453 producerede gadeversioner

Ikke den eneste, Jens Winther (senior), tidligere racerkører og BMW forhandler i Roskilde har så vidt jeg ved, 2 stk M1, den ene er en sort gadeversion og den anden er en M1 racerversion.

Lasse Jensen sagde:

Hej,

Mvh Lasse
70 Plymouth Cuda, 426 Hemi, 4 Speed Manual.

Hej

Min drømmebil har i mindst 25 år været en gammel Jaguar klassiker, Jaguar XKSS. Den er bogstavelig talt baseret på Jaguars D-Type som havde stor succes på Le Mans i 50'erne. Desværre blev der kun lavet 16, så de er ikke til at komme i nærheden af.

Ferrari Dino kunne også være et bud. Der er jeg nok påvirket af TV-serien "De uheldige helte" fra 70'erne, hvor Tony Curtis kørte en sådan. Men linjerne er nu meget vellykkede.
Hej alle drømmere....

Min drømmebil er en retro- eller klassiker i nyfortolkning om man vil, en replika:

En AC Cobra fra firma Backdraft Racing i Sydafrika. Med en aluvinkel på mindst 550 hk lige bag forakslen og mindst 5 fremadrettede i boxen + et spærdiff. helt bagtil.
UUUHH hvor det skal spille !!!!
Prøv at se hjemmesiden: www.Backdraftracing.com
Den koster, som rolling chassi 28.500 $ i usa det er da billigt specielt med den aktuelle $-kurs.
Så er der lige en drivline at spendere på ooog så.....
Kan den så overhovedet registreres i DK ??
NEJ ! Det vil man ikke gøre for den er ikke godkendt og ikke crashtestet og larmer for meget og forurener for meget og har spinoffhjulmøtrikker osv. osv. osv.
Så hvormeget registreringsafgiften bliver har kun akedemisk interesse, eller hvad ?
Det er måske tid til at starte et pres for at man fra offentlig side kan åbne for lempelige regler for entuciastbiler ???
Flere indlæg om emnet er da velkomne.
Vedhæftninger:
Den uopnåelige drømmebil må være en Miura eller en DB4 Zagato
Vedhæftninger:

Reply to Discussion

RSS

Annonce

© 2012   Created by Bilklassiker.dk.

Badges  |  Anmeld  |  Terms of Service