Bilklassiker.dk

Jeg skal have forsikring min veteranbil, men det er jo en ren forsikringsjungle derude! Anbefalinger ang. gode/billige forsikringsselskaber til veteranbiler modtages med kyshånd.

Tags: forsikring

Views: 210

tilføj svar

Svar til dette indlæg

Hej Ole,

Jeg har gode erfaringer med veteranforsikring ved GF, Runa, Nordisk veteranforsikring og Veteranforsikring Danmark.

Held og lykke med det...

Mvh Lasse
Topdanmark har ry for at kunne klare dette. Eller nogle af de mindre selskaber.
Hej

Jeg har den sidste uge været igennem junglen. Jeg ville gerne fortælle at nu havde jeg lavet en sti, så det var lettere for den næste der skal igennem, men nej, jeg rendte i zig-zag og junglen lukkede sig ubarmhjertigt efter mig.

Mine erfaringer:
Lige kort om forudsætningerne. Jeg er sidst i 30'erne, jeg har 2 biler ved siden af min klassiker og bor på landet med aflåst garage. Den klassiske bil er en 30 år gammel Olds med lavtydende V8'er, den er standard og i rigtig god stand, da den er renoveret for et par år siden. Den har desuden en værdi lidt under 50.000. Jeg er en elitebilist og har ikke nogen uheldig skadesrække, så jeg er en god forsikringskunde. Da jeg købte bilen i efteråret, pillede jeg pladerne af den, for en rustfri 30 årig bil skal ikke køre om vinteren, og nu skal jeg have en forsikring for at kunne få pladerne igen.

Man skal have en aflåst garage, ellers er man prisgivet. Det har jeg, men jeg har planer om at flytte, og måske til et sted hvor der ikke er en aflåst garage. På spørgsmålet, "hvad gør jeg så indtil jeg får bygget en ?" svarer de enstemmigt, at de ikke ønsker at forsikre bilen, heller ikke selv om der måske er et år til jeg flytter. Alle argumenter om at så må jeg skifte forsikring når jeg flytter folkeregisteradresse faldt totalt til jorden og de ønskede mig held og lykke med at finde et andet selskab.

Man skal de fleste steder være medlem af en godkendt klub. Dette er ikke et problem for mig, men man skal lige huske, at det koster ofte små 500 om året at være medlem.

En del forsikringsselskaber tilbyder vejhjælp for 214 kr. Dette gælder kun fra 15/3-15/11 men det gør forsikringerne også(resten af året er de forsikrede, men må ikke køre). Hvis det ikke tilbydes, så koster det omkring 600 ved falck/tophjælp. Ved FDM koster det for øvrigt kun 350, men så skal man være medlem.

Efter at have frasorteret DVK, Runa, FDM-forsikring, Veteranforsikring Danmark, Nordisk veteranforsikring samt et par andre pga. mit problem med garage, så måtte jeg lede videre. Alle de nævnte ligger for øvrigt i et prisleje på 1350-1650 om året.

De store forsikringsselskaber er for øvrigt meget lettere at have med at gøre, men men men, de vil som oftest have at man flytter alle sine forsikringer og bliver totalkunde. Det synes jeg lød som en god ide, så jeg fortalte at jeg bor på et nedlagt landbrug i bindingsværk, for så at få svaret, den slags forsikrer vi ikke. Øh - jeg skal være totalkunde for at få min klassiker forsikret, men de vil ikke tage mit hus.

Et selskab ville dog tage bilen og til en god pris, jeg skulle bare udskrive og sende papirer samt 2 gode billeder. Det gjorde jeg så i mandags. I dag fik jeg så et brev, hvor der stod at de afslog min begæring uden begrundelse, men de havde dog påpeget 2 gange i brevet at jeg ikke var totalkunde.

En lille pudsighed. Ved det ene forsikringsselskab mente damen ikke at den kunne være så meget værd når den er så gammel. Selv om jeg fortalte at det var en klassiker nu, så mente hun at den ville falde meget hurtig i værdi i deres øjne, for den blev jo kun ældre ...

Resultatet er nu at min Olds er taget ud af sit vinterhi, og holder på min parkeringsplads, klar til sit forårsbad, men den holder uden plader, for jeg har ikke nogen forsikring på trods af at jeg har forsøgt i en uge. Det mest ærgerlige er at jeg var blevet lovet at modtage forsikringsbevis i dag, men nej, det var en afvisning.

Desværre står jeg tilbage som en ærlig mand, der ved at hvis jeg havde holdt min mund om at jeg måske flytter om et år, så havde jeg forlængst haft en billig forsikring, og så kunne jeg bare have skiftet forsikring om et år, hvis jeg flytter til et hus uden aflåst garage. Mit råd burde derfor være at, sig kun hvad der er nødvendig for at få forsikringen og tag så bøvlet bagefter, men dertil er jeg desværre for ærlig, så mit råd må være at det er en jungle og der er ingen guider, vi må hver isæt finde vores egen besværlige vej igennem den.

Enhver fortælling bør have en happy ending, og det har denne også, jeg får mit forsikringsbevis på mandag, og det er fra trekroner. Deres holdning er at hvis jeg har en klassiker som jeg er glad for, så skal jeg nok passe godt på den, også selv om de ikke fortæller mig hvordan. Problemet er dog at jeg skal flytte alle mine forsikringer, men de er billigere, så selv om det er besværlig og tidskrævende, så er det et stykke arbejde jeg må gøre for min forårskåde Olds.

Forsikringsselskaber du bør prøve:
Hvis du har aflåst garage: Dansk Veteranbils Klub, Runa, FDM-forsikring, Veteranforsikring Danmark, Nordisk veteranforsikring.
Ellers: Trekroner, Codan, GF-forsikring, TopDanmark.

Jeg er langtfra blevet godt behandlet alle steder, men det er en jungle, så det som ikke var godt for mig, kan fint være den rigtige løsning for dig. Der er nok kun et råd, ring til dem alle !

Mvh Jacob
Har også lige været igennem møllen med min Spider - Valget blev at fortsætte i Alm.brand, da ingen kunne matche deres betingelser og pris.
Min forsikringsagent har også lige foreslået Alm. Brand, til den ene af Trabierne. Har indtil videre haft dem begge forsikret ved ETU, men det er da noget nær den ringeste service jeg nogensinde har fået!!! Så kan Alm. Brand matche prisen på mine andre forsikringer hos ETU, ryger de godtnok allesammen til Alm. Brand!!!

Reply to Discussion

RSS

Annonce

© 2012   Created by Bilklassiker.dk.

Badges  |  Anmeld  |  Terms of Service